Aktualności
2013.04.04
PODSUMOWANO ETAP GMINNY KONKURSU „ZIELONA ENERGIA"
27 marca w Urzędzie Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim podsumowano gminny etap Wojewódzkiego konkursu plastycznego pn. „ZIELONA ENERGIA”.
Prace oceniła komisja konkursowa w składzie:
Aldona Sobolak – Naczelnik Wydziału Środowiska - przewodnicząca komisji konkursowej,
Paweł Bajerczak – członek komisji konkursowej,
Edyta Macias – członek komisji konkursowej,
Ewa Mierzejewska – członek komisji konkursowej,
Jakub Cieszkowski – członek komisji konkursowej,
Sergiusz Olejniczak – członek komisji konkursowej
Spośród 59 zgłoszonych do konkursu prac zostały wyłonione prace laureatów I, II i III miejsca w następujących kategoriach: I – dzieci od 6 do 9 lat, II – dzieci od 10 do 12 lat, III – młodzież od lat 13 do lat 15.
Kategoria I – dzieci od 6 do 9 lat
1 miejsce – OLIWIA SKOWRON – ZSP nr 2, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14
2 miejsce – WIKTORIA CESARSKA – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1
3 miejsce – MARTYNA KACAŁA – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9
Wyróżnienie – NATALIA GÓRALSKA – Przedszkole Publiczne nr 12, KSAWIER KONARSKI - Przedszkole Publiczne nr 12, DAGNA STARZOMSKA – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1
Kategoria II – dzieci od 10 do 12 lat
1 miejsce – WERONIKA FORMA - Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4
2 miejsce – MICHAŁ OKSIŃSKI – ZSiPP nr 3 - Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5
3 miejsce – KAROLINA PRZYDATEK – ZSP nr 1–Publiczna Szkoła Podstawowa nr 11
Wyróżnienie – JAKUB ŁOJKOWSKI – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9
Kategoria III – dzieci od 13 do 15 lat
1 miejsce – JAKUB KUREK – ZSP nr 1–Publiczna Szkoła Podstawowa nr 11
2 miejsce – MAŁGORZATA GIERCZAK – Publiczne Gimnazjum nr 3
3 miejsce – AGNIESZKA ŁUKAWSKA – Katolickie Gimnazjum im ks. M. Popiela
Wyróżnienie – NATALIA GADKOWSKA - Publiczne Gimnazjum nr 3, KAMIL WRÓBEL - ZSP nr 2, Publiczne Gimnazjum nr 4.
Technika wykonania prac plastycznych była dowolna np. malarstwo, grafika, rysunek, collage lub inne techniki umożliwiające prezentację na papierze.
Cel konkursu:
- zrozumienie, czym jest energia odnawialna,
- poznanie przez dzieci i młodzież odnawialnych źródeł energii,
- zwrócenie uwagi dzieci i młodzieży na problem zużycia energii oraz możliwości pozyskiwania jej ze źródeł odnawialnych,
- rozwijanie odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego,
- zwrócenie uwagi na rolę, jaką powinna odgrywać energia oparta na odnawialnych źródłach,
- rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska naturalnego w najbliższym otoczeniu,
- zachęcanie do uczestnictwa w działaniach mających na celu ochronę i zapobieganie dewastacji środowiska naturalnego,
- rozwijanie wśród uczniów zainteresowań problematyką ochrony środowiska,
- kształtowanie wyobraźni uczniów poprzez prace plastyczne,
- umożliwienie dzieciom i młodzieży zaprezentowanie swojego talentu,
- popularyzacja Światowego Dnia Ochrony Środowiska.